Teknik angkat muka tanpa pembedahan. Plastik muka

Prosedur untuk menegangkan kulit muka

Malangnya, usia tua dan manifestasi negatifnya tidak dapat dielakkan. Kami melihat tanda-tanda pertama di muka dalam bentuk kedutan kecil, kemudian mereka mendalam, warna kulit berubah, bengkak muncul dan kontur yang jelas hilang.

Memandangkan proses fisiologi penuaan kulit telah dikaji dengan cukup baik, sifatnya diambil kira apabila membangunkan kaedah mengangkat muka tanpa pembedahan.

Pada usia 25-30 tahun, kulit mula pudar, kehilangan keanjalan menyebabkan ia beransur-ansur mula kendur. Prosedur pengangkatan diperlukan untuk menangguhkan masa ini. Di rumah mereka juga mungkin, perkara utama ialah mereka melakukannya dengan kerap, jika tidak, tidak akan ada hasil.

Adalah diketahui: lebih cepat anda mula menjaga kesihatan kulit anda, lebih lama ia akan menggembirakan anda dengan keremajaan dan kecantikannya.

Tanda dan punca proses penuaan kulit muka

Kulit terdiri daripada beberapa lapisan. Yang teratas adalah penghalang semula jadi yang menghalang bakteria dan mikrob daripada memasuki dermis dan sangat mengurangkan tahap kesan negatif daripada sinaran ultraungu, air berkualiti rendah dan suhu yang melampau. Selain itu, epidermis tidak membenarkan lembapan menyejat dari lapisan kulit. Bahan penting kolagen dan elastin, yang mengekalkan ketegasan dan keanjalan kulit, disintesis dalam fibroblas.

Dengan peningkatan usia, dalam proses pembahagian, penjanaan semula sel, kegagalan berlaku, yang membawa kepada penurunan ketebalan epidermis. Ini mengurangkan kebolehpercayaan perlindungan kulit, penyejatan lembapan mempercepatkan dan dermis menjadi kering. Penghasilan elastin dan kolagen menjadi perlahan dan kulit kehilangan keanjalannya.

Urut untuk menegangkan dan meremajakan kulit

Akibatnya, garis ekspresi muncul, yang kemudian berubah menjadi kedutan yang mendalam. Tona kulit berubah, dan penipisan lapisan penghalang boleh menyebabkan rosacea - urat labah-labah - muncul. Gangguan dalam metabolisme lipid membawa kepada perubahan dalam garis bujur muka, dagu kedua muncul.

Klinik pembedahan plastik menawarkan banyak cara untuk mengucapkan selamat tinggal kepada perubahan ini, tetapi tidak semua orang boleh memilih untuk membuat perubahan drastik sedemikian.

Baru-baru ini, pengangkatan muka tanpa pembedahan yang membolehkan anda mendapatkan semula kecantikan yang hilang tanpa pisau bedah semakin popular.

Terdapat dua jenis prosedur sedemikian:

  • Rawatan kawasan masalah dengan peralatan khas.
  • pengenalan formulasi khas di bawah kulit.

Facelift dengan suntikan

Peremajaan muka dengan suntikan terdiri daripada pengenalan koktel terapeutik khas ke dalam lapisan dermis. Ini memberikan kulit nutrien yang diperlukan dan mengaktifkan proses yang dihentikan semasa penuaan semula jadi.

Mesoterapi telah menjadi salah satu kaedah yang paling banyak digunakan di salon kecantikan. Pakar mengesyorkan prosedur ini untuk wanita 40+ yang mengalami kulit kendur, elektrik statik dan garis ekspresi. Selepas memeriksa dan memeriksa keadaan kulit, koktel dipilih, asasnya adalah asid hyaluronik. Bahan ini penting dalam mengekalkan kulit terhidrat dan menghalang kelembapan daripada menyejat. Asid hyaluronik dihasilkan dalam tubuh manusia, tetapi proses ini semakin perlahan apabila kita semakin tua.

Tidak seperti topeng tradisional, apabila banyak nutrien tidak masuk ke dalam lapisan dalam dermis, pengenalan mereka di bawah kulit memastikan kesan yang betul. Dalam lapisan kulit, pergerakan aliran darah dan limfa dipercepatkan, dan proses penjanaan semula sel dan pengeluaran kolagen dirangsang. Hasilnya, kedutan menjadi licin, kulit diberi warna yang cantik sekata, menjadi lebih anjal dan anjal.

Satu lagi cara yang berkesan untuk meremajakan wajah anda adalah dengan menggunakan benang khas. Pakar kecantikan mengatakan bahawa selepas prosedur sedemikian, seorang wanita kelihatan 10 tahun lebih muda daripadanya. Benang meregang di bawah kulit, tuberkel mikroskopik terbentuk pada mereka pada selang waktu tertentu, mereka boleh berkumpul, mengalihkan tisu kulit dan membetulkannya dalam kedudukan yang dikehendaki. Akibatnya, lipatan nasolabial dalam hilang, sudut bibir diperbetulkan, kulit kendur diketatkan dan parut hilang.

Botox adalah perintis dalam peremajaan wajah tanpa plastik. Ubat ini telah digunakan dalam kosmetik selama lebih dari 20 tahun. Prinsip kaedah adalah bahawa botox, disuntik ke dalam kulit, melumpuhkan sementara otot muka, pergerakan yang membawa kepada pembentukan kedutan. Botox secara semula jadi diserap dari masa ke masa dan tidak ada kedutan pada kulit yang mempunyai masa untuk "mengingat" kedudukan yang betul.

Akhir-akhir ini, pakar semakin beralih kepada kaedah baru yang dipanggil plasmolifting. Sebelum prosedur, darah diambil dari pesakit, yang selepas pemprosesan dibahagikan kepada beberapa komponen dalam centrifuge khas. Satu bahagian dimasukkan di bawah kulit di mana semua bahan aktif tertumpu. Dengan menggunakan bahan biologi kita sendiri, tiada penolakan atau tindak balas alahan.

Selepas plasmolifting, proses semula jadi penjanaan semula sel, sintesis kolagen, asid hyaluronik diaktifkan dalam lapisan kulit, yang membawa kepada peremajaan dermis, perubahan struktur yang positif.

Semua kaedah ini boleh digabungkan dengan pembedahan plastik, yang dalam kes ini boleh menjadi kurang traumatik.

Peremajaan dengan peranti khas

gadis itu meneliti muka sebelum menegangkan kulit

Facelift kini sedang dilakukan tanpa pembedahan dengan bantuan peralatan khas.

Salah satu kaedah peremajaan yang paling berkesan dan tidak berbahaya ialah mengangkat frekuensi radio. Peranti khas menjana gelombang radio dengan frekuensi tertentu yang digunakan untuk bekerja pada kawasan bermasalah. Kesannya meliputi lapisan dalam kulit tempat kolagen dihasilkan.

Sintesis bahan penting ini dipercepatkan. Selepas prosedur, kesannya secara beransur-ansur meningkat, menghasilkan peremajaan kulit semula jadi. Kontur wajah menjadi lebih jelas, kelopak mata diketatkan, kedutan ditiru, dan beg di bawah mata hilang.

Photorejuvenation dan pengangkatan ultrasonik mempunyai keberkesanan yang sama.

Kadar positif yang tinggi boleh dicapai melalui pembedahan plastik muka tanpa pembedahan dengan peranti laser. Pancaran laser menembusi lapisan dalam kulit, yang membolehkan pengelupasan berkesan berkualiti tinggi, mempercepatkan proses semula jadi yang diperlukan untuk meremajakan wajah.

Kesan laser bukan sahaja meningkatkan aliran darah dan limfa, merangsang sintesis kolagen, tetapi juga mengatasi semua penyakit kulit radang akibat kesan pembasmian kuman.

Memandangkan kaedah facelift tanpa pembedahan sangat pelbagai, pakar boleh memilih kaedah peremajaan yang paling sesuai untuk setiap pesakit, supaya mengekalkan kecantikan selama bertahun-tahun tidak lagi menjadi masalah.